کد خبر: 8886

تاریخ انتشار: بهمن ۱۲, ۱۳۹۹

آب کمتر، تولید بیشتر با تولید نشاء در گلخانه

بهره وری بیشتر از آب با توسعه کشت نشاء مدیر جهاد کشاورزی  گراش  : سالانه ۲۵ میلیون انواع نشاء صیفی و سبزیجات در گلخانه  تولید نشاء شهرستان تولید می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت : سالانه ۲۵ میلیون انواع نشاء صیفی و سبزیجات در گلخانه  تولید نشاء شهرستان تولید می‌شود. به گزارش گراش انقلابی […]

بهره وری بیشتر از آب با توسعه کشت نشاء

مدیر جهاد کشاورزی  گراش  : سالانه ۲۵ میلیون انواع نشاء صیفی و سبزیجات در گلخانه  تولید نشاء شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت : سالانه ۲۵ میلیون انواع نشاء صیفی و سبزیجات در گلخانه  تولید نشاء شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش گراش انقلابی به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش ، حسن مرادی افزود : گلخانه تولید نشاء این شهرستان با  سطح حدود یک هکتار ، نشاء انواع صیفی و سبزیجات را تولید و به شهرستان‌های فارس و استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان ارسال می‌کند.

وی با اشاره به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در این گلخانه، ادامه داد: با اجرای این سیستم علاوه بر اینکه ۵٠درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است،  عملیات محلول پاشی، سم پاشی و تغذیه نشاء  نیز به صورت مکانیزه صورت می گیرد و ۴۵ روز پس از کشت بذر ،سینی نشاء آماده ارسال به مزارع می شود.

مرادی مسئول بیان کرد : استفاده حداکثری از زمین، تولید نشاء‌های سالم، صرفه جویی در مصرف بذر، کاهش مصرف آب و هزینه کارگری از مهمترین مزایای کشت نشاء است.

حسن مرادی با اشاره به افزایش قیمت بذر صیفی جات تصریح کرد :  در این گلخانه علاوه بر اینکه نشا‌ءهای تولیدی در برابر بیماری‌ها و قارچ ها واکسینه می‌شوند ، و در نهایت  نشا‌ءهای سالمی تولید می شود درمقایسه با  کشت های سنتی به دلیل مدیریت بهتر شرایط  درصد جوانه زنی بذر بیشتر  و همچنین  هدر رفت بذر نسبت به کشت‌های سنتی تا ۵درصد کاهش دارد.

پسندیدم(۰)نمی پسندم(۰)
دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 0

کل نظرات :1

  • عباس

    تاریخ :

    0 - 0

    احسنت

    پسندیدم(۰)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

ارسال دیدگاه

اخرین اخبار ایران و جهان

  • مردم پای ثابت مناظره ها

    به گزارش خبرنگار ما پس از آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و همچنین برگزاری مناظرات تلویزیونی نامزده، مردم نیز پای ثابت مناظره‌های تلویزیونی کاندیداها هستند. پسندیدم(۰)نمی پسندم(۰)

  • انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی

    انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور ریسی انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی انتخابات ریاست جمهوری چهاردم ۸ تیرماه برگزار…

  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

    پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و اعلام عزامی عمومی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» 🔹 پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور…

  • إنا لله و إنا إلیه راجعون

    إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس‌جمهور به درجه رفیع شهادت نائل شد إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس جمهور کشورمون آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به همراه تیم همراهشون در حادثه ناگوار…