کد خبر: 5086

تاریخ انتشار: شهریور ۱۱, ۱۳۹۸

بسیج سازندگی گراش بر قله برترین های استان فارس / تقدیر از سروان دهقانی فر بعنوان مسئول برتر بسیج سازندگی استان

به گزارش گراش انقلابی، در نشست هم اندیشی گروه های جهادی با حضور دکتر زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از سروان دهقانی فر مسئول بسیج سازندگی شهرستان گراش بعنوان نمونه برتر استانی تقدیر بعمل آمد. محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در جمع اعضای مجمع جهادی استان فارس با طرح این سوال که […]

به گزارش گراش انقلابی، در نشست هم اندیشی گروه های جهادی با حضور دکتر زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از سروان دهقانی فر مسئول بسیج سازندگی شهرستان گراش بعنوان نمونه برتر استانی تقدیر بعمل آمد.

محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در جمع اعضای مجمع جهادی استان فارس با طرح این سوال که نسبت بسیج سازندگی با گروه‌های جهادی چیست، اظهار داشت: این نخستین سوالی است که به اذهان متبادر می‌شود و در جواب باید گفت که بسیج سازندگی ظرفی برای جهادگران است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال ۷۹ در یک تدبیر حکمیانه عقبه گروه‌های جهادی را در بسیج قرار دادند، گفت: رهبری فرمودند گزارش گروه‌های جهادی به من رسید و این سبب تشکیل بسیج سازندگی شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با توصیه به گروه‌های جهادی افزود: حواستان باشد که در سیطره گروه‌های ذینفع سیاسی قرار نگیرید؛ ما نیز صاحب‌گروه‌های جهادی نیستیم ولی عقبه جریان جهادی در بسیج است تا زلال و پاک باقی بماند.

زهرایی بیان کرد: گروه‌های جهادی به واسطه وجود تفکر جهادی پاک و زلال مانده است؛ ما مانع حمایت برخی از دستگاه‌ها نیستیم اما کسی حق تصدی‌گری گروه‌های جهادی را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی سیاسی نیست و نباید سیاسی عمل کند، عنوان کرد: در سیطره گروه‌های سیاسی و اقتصادی قرار نگیرید چون اینها تاریخ انقضا دارند؛ جهادگران سیاسی نیستند و به همین دلیل عقبه‌اش در بسیج قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه گروه‌های جهادی خط مقدم خدمتگزاری هستند، تصریح کرد: باید اشرافیت و آگاهی از مسائل سیاسی و اقتصادی داشته باشید اما خدمتگزاری را فراموش نکنید.

زهرایی با دعوت جهادگران برای مطالعه روند حرکت‌های جهادی از سال ۷۹ تا گام دوم گفت: رهبری هر سال مطالباتی را مطرح کردند که از اوقات فراغت تا دستاورد نظام را شامل شده است، رهبری فرمودند این جوانان گام دوم را دست بگیرند یعنی از تصمیم‌سازی به تصمیم‌گیری برسید.

وی با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس خلأ  عرصه برای تربیت کادر انقلاب داشتیم‌، افزود: امروز گروه‌های جهادی این کار را انجام می‌دهند‌، گروه‌های جهادی امروز تکنسین‌ها و کارگران علمی نظام هستند؛ کارگر علمی یعنی هم علم داشته باشد و هم جسارت عمل.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: در نظام اسلامی گروه جهادی این شاخصه را دارد چون جهادگر از دل دانشگاه بیرون آمده و در عرصه عمل وارد شده است، این تربیت برای نظام است.

زهرایی با تاکید بر اینکه باید در گام دوم بازنگری کنیم که کجا هستیم، تصریح کرد: ۲ ماه است که قرارگاه رسانه‌ای در صداوسیما تشکیل شده و هر تولیدی که گروه‌های جهادی داشته و در استاندارد صداوسیما باشد از هر شبکه‌ای پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هر گروه جهادی یک رابط رسانه‌ای قرار می‌دهیم، خاطرنشان کرد: شورای جهادی در سال اول آزمون و خطا داشت ولی باید این تشکل ادامه‌دار باشد، شوراها را از شهرستان شروع کنید و همه گروه‌ها در آن عضو شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر نقش جهادگران و اهمیت کار آنان گفت: در مجمع استان تصمیم گرفته می‌شود و بسیج سازندگی مکلف به اجرا است یعنی تعیین راهبرد با مجمع و جهادگران است؛ چراکه بسیج سازندگی هویتش را از جهادگران دارد.

زهرایی با بیان اینکه کمیت و کیفیت برای گروه‌های جهادی مهم است، افزود: ماموریت‌ها زیاد شده که از جمله شامل طرح کرامت، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، حوادث خاص مثل سیل، صندوق‌های تسهیلگران و غیره است اما باید بر کیفیت نیز توجه کرد.

وی با تاکید بر دیده شدن جهادگران در عرصه‌های مختلف بسیج سازندگی گفت: سرمایه اصلی بسیج نیروی انسانی است به طور مثال در سیل امسال ۶ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی برای سیل رفتند این یعنی گروه جهادی هر جا احساس نیاز کنند، می‌روند. امروز اگر بتوانیم جهادگران را درست شناسایی کنیم و نقش درست دهیم هم اثربخشی و هم رضایت مردم را داریم.

 

دکتر ناصر دلخوش نماینده گروه های جهادی استان فارس و رئیس مجمع جهادی شهرستان گراش در خصوص اهداف اردو های جهادی گفت: گروه های جهادی با هدف محرومیت زدایی و گفتمان سازی جهادی در سطح استان و جامعه به فعالیت در مناطق محروم می پردازذ.

وی  ادامه داد: در استان فارس قریب به ۷۰۰ گروه جهادی در عرصه های مختلف از جمله عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، مشاوره، تربیتی، رسانه ای و برگزاری کلاس های توانمند سازی و اشتغال وجود دارند؛ که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید زیادی داشتند که روحیه جهادی با گفتمان سازی جهادی با همت و توان جوانان ایجاد شود.

رئیس مجمع جهادی شهرستان گراش در خصوص تشکیل گروه های جهادی در مناطق محروم گفت: ما در شهرستان گراش توانسته ایم گروه های جهادی را در روستاها تشکیل دهیم که زمانی گروه های جهادی از مرکز به آن منطقه محروم اعزام شوند، گروه های جهادی روستاها و بومی همان منطقه هم بتوانند در این امر خیر مشارکت داشته باشند؛ توصیه بنده این است که در مناطقی که خدمت رسانی انجام می شود حتما گروه های محلی آن منطقه تشکیل شود تا در فعالیت های جهادی همراهی و همیاری کنند.

دکتر ناصر دلخوش در پایان سخنانش به بیان دو درخواست و پیشنهاد در حضور رئیس مجمع جهادی کشور پرداخت و افزود: از جناب دکتر زهرایی دو درخواست دارم، اول اینکه با صدا و سیما تعامل بیشتری ایجاد شود که بتوانیم  فعالیت های گروه های جهادی که با جان و دل تلاش می کنند را در قاب تلویزیون و رسانه به نمایش بگذاریم که  هم مردم امیدوارتر شوند و هم از فعالیت های صورت گرفته در اردو های جهادی باخبر باشند؛ و دیگری اینکه امکان دارد افرادی با دیدن این موارد ها به گروه های جهادی بپیوندند.

وی ادامه داد: دوم در بحث تجهیز گروه های جهادی است؛ با توجه به حجم فعالیت ها و درخواست ها، تجهیزات گروه های جهادی متناسب با حجم کار نیست بعضا برخی مواقع برای تهیه یک خودرو خیلی دردسر به وجود می آید که امیدواریم ان شاالله این مشکلات برطرف شود و خدمات بیشتری و با کیفیت بیشتری به مردم عزیز ارائه شود.

پسندیدم(۶)نمی پسندم(۰)
دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 0

کل نظرات :5

  • قدس

    تاریخ :

    1 - 0

    کسب مقام برتری برازنده شما جوان انقلابی هست.تبریک عرض می کنم.
    خداوند توفیقات بیشتر نصیبتون بفرماید.

    پسندیدم(۱)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

  • علي رضا

    تاریخ :

    1 - 0

    *آقای حاج علیرضا دهقانی فر*
    کسب عنوان بسیج سازندگی برتر استان رو به شما و همه بسیجیان جهادگر تبریک عرض میکنم ان شاءالله در پناه خداوند و اهل البیت ع موفق تر باشید🌹🌹

    پسندیدم(۱)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

  • علی

    تاریخ :

    2 - 0

    واقعا حقشونه اول استان شدن، واقعا زحمت کشیدن و مردم هم ازشون راضین، خداقوت

    پسندیدم(۲)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

  • احمد خان

    تاریخ :

    2 - 0

    کسب مقام برترین جهاد سازندگی استان تبریک عرض میکنم

    پسندیدم(۲)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

  • عباس

    تاریخ :

    2 - 0

    احسنت به برادر دهقانی فرد واقعا توی این زمینه بسیار زحمت کشیدند

    پسندیدم(۲)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

ارسال دیدگاه

اخرین اخبار ایران و جهان

  • مردم پای ثابت مناظره ها

    به گزارش خبرنگار ما پس از آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و همچنین برگزاری مناظرات تلویزیونی نامزده، مردم نیز پای ثابت مناظره‌های تلویزیونی کاندیداها هستند. پسندیدم(۰)نمی پسندم(۰)

  • انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی

    انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور ریسی انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی انتخابات ریاست جمهوری چهاردم ۸ تیرماه برگزار…

  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

    پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و اعلام عزامی عمومی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» 🔹 پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور…

  • إنا لله و إنا إلیه راجعون

    إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس‌جمهور به درجه رفیع شهادت نائل شد إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس جمهور کشورمون آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به همراه تیم همراهشون در حادثه ناگوار…