کد خبر: 8897

تاریخ انتشار: بهمن ۲۲, ۱۳۹۹

تجلیل از کشاورز نمونه/با احیا قنات در شهر ارد کشت ۷۳ هکتار کنجد و کلزا اضافه شد

از کشاورز نمونه استانی شهرستان گراش تجلیل شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش در ضمن مراسم تجلیل از طرح مرمت ، احیاء و اجرای طرح آبیاری نوین قنات کشکویه ارد گفت: هدف از انتخاب نمونه های بخش کشاورزی الگو سازی از بهره برداران موفق است . به گزارش گراش انقلابی به نقل از  روابط عمومی […]

از کشاورز نمونه استانی شهرستان گراش تجلیل شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش در ضمن مراسم تجلیل از طرح مرمت ، احیاء و اجرای طرح آبیاری نوین قنات کشکویه ارد گفت: هدف از انتخاب نمونه های بخش کشاورزی الگو سازی از بهره برداران موفق است .
به گزارش گراش انقلابی به نقل از  روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش ، حسن مرادی مدیر جهادکشاورزی گراش گفت: با هدف جلوگیری از هدر رفت آب قنات و ترغیب کشاورزان ، پروژه احیاء این قنات طی دو فاز انجام گرفت و در مجموع ۱۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال هزینه داشت .
وی در این مراسم افزود : فاز اول این طرح شامل لایروبی ، اجرای خط انتقال آب به میزان ۳۳۰۰ متر از مظهر قنات با لوله ۱۰ اینچی پلی اتیلن به اراضی کشاورزی پایین دست و احداث یک باب استخر ذخیره آب با گنجایش ۳۶۰۰ متر مکعب در خرداد ماه امسال به پایان رسید.

مهندس مرادی بیان کرد : از نیمه تیر ماه سال جاری با لوله گذاری به طول ۵۰۰ متر فاز دوم طرح نیز به اتمام رسید و در مجموع مشکل آب ۹۶ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست این قنات مرتفع گردید .
مرادی با اشاره به قبل از اجرای این طرح گفت : قبل از اجرای این طرح به خاطر ، انسداد و ریزش مسیر آب قنات، میزان آب استحصالی قنات حدود ۱۲ لیتر بر ثانیه بود و پس اتمام کار به ۵۰لیتر بر ثانیه رسیده است.
مرادی خاطر نشان کرد : در اجرای موفقیت آمیز این طرح مشارکت مردم و بخش خصوصی و دولت بوده است، امسال با بهره گیری از آب قنات و اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار ۷۳ هکتار از اراضی پایاب قنات به کشت کنجد و کلزا اختصاص یافته است.
این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در تهران و استان دار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی در فارس و فرماندار و شورای اداری در سطح شهرستان ها به صورت همزمان برگزار گردید. و در مراسم شهرستان گراش از محمد رضا شکوه زاده نماینده کار فرما طرح تقدیر و به رسم یادبود تندیس این همایش و لوایح تقدیر از طرف عنایت ا.. رحیمی استاندار فارس و دکتر حسین پژمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به وی داده شد .

پسندیدم(۰)نمی پسندم(۰)
ارسال دیدگاه

اخرین اخبار ایران و جهان

  • مردم پای ثابت مناظره ها

    به گزارش خبرنگار ما پس از آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و همچنین برگزاری مناظرات تلویزیونی نامزده، مردم نیز پای ثابت مناظره‌های تلویزیونی کاندیداها هستند. پسندیدم(۰)نمی پسندم(۰)

  • انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی

    انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور ریسی انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی انتخابات ریاست جمهوری چهاردم ۸ تیرماه برگزار…

  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

    پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و اعلام عزامی عمومی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» 🔹 پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور…

  • إنا لله و إنا إلیه راجعون

    إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس‌جمهور به درجه رفیع شهادت نائل شد إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس جمهور کشورمون آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به همراه تیم همراهشون در حادثه ناگوار…