کد خبر: 3773

تاریخ انتشار: اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۸

«رهبر معظم همچنان نگران و دغدغه مند اجرای سند ۲۰۳۰» / به قلم دکتر امیر حمزه مهرابی

  دو سال پیش، رهبر معظم انقلاب در دیدار صمیمی با معلمان و افسران تعلیم و تربیت ، با شِکوِه از مسئولین ،از اهمال در اجرای سند تحول بنیادین گلایه کردند و فرمودند: 🔸«چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام نامه های […]

 

دو سال پیش، رهبر معظم انقلاب در دیدار صمیمی با معلمان و افسران تعلیم و تربیت ، با شِکوِه از مسئولین ،از اهمال در اجرای سند تحول بنیادین گلایه کردند و فرمودند:

🔸«چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام نامه های سند تحول بود؟ »

ایشان همچنین به صراحت، ناخوشنودی خویش را از امضا مخفیانه و اجرای بی سر صدای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش اعلام کرده و فرمودند:

🔹« این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود .اصل کار غلط است. اینکه ما برویم سندی را امضا کنیم و بعد هم بیایم بی‌سروصدا آن را اجرا کنیم؛ نخیر! مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام کردیم و به دستگاه‌های مسئول نیز اعلام شده است.»

ایشان در ادامه از کوتاهی شورای انقلاب فرهنگی نیز گلایه کرده و فرمودند :
🔹 « از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم. آنها باید مراقبت می کردند و نباید می گذاشتند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوی این کار را بگیریم. اینجا جمهوری اسلامی است.» (۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶)

🔴انتظار می رفت دولتمردان که طبق شرع و قانون، مجری سیاست ها و تدابیر رهبری هستند ، فرمایشات رهبر را فصل الخطاب تلقی کرده و اجرای سند ۲۰۳۰ را متوقف سازند، ولی بیانات رهبر عظیم الشان در چند روز پیش، با معلمان بیانگر این واقعیت تلخ است که رهبری همچنان دغدغه مند و نگران اجرای سند ۲۰۳۰ هستند و گویا با قطع امید از دولتمردان، غیرت و حمیت معلمان متعهد و انقلابی را مورد خطاب قرار داده و فرمودند:

⭕️اینجاست که اهمیت سند ۲۰۳۰ معلوم میشود؛ لُب کلام این سند، این است که نظام آموزشی ما باید سبک زندگی و فلسفه‌ی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد. یعنی شما معلمان در کلاس درستان برای غرب، سرباز و رعیت تربیت کنید. ۲۰۳۰ این است (.۱۱ /اردیبهشت/ ۱۳۹۸)

✅تجربه نشان داده است که اگر رهبری از همراهی مسئولین قطع امید کنند و قرار گاه مرکزی را فاقد کارآمدی بدانند ، مسئولیت را به نیروهای دلسوز و جوانان انقلابی محول می کنند .کاری که در حوزه فرهنگ با فرمان «آتش به اختیار» از جانب ایشان صورت گرفت.
آیا در عرصه تعلیم وتربیت نیز چنین فرمانی صادر خواهند فرمود؟ . سربازان و افسران تعلیم و تربیت باید آماده باشند.

پسندیدم(۳)نمی پسندم(۰)
ارسال دیدگاه

اخرین اخبار ایران و جهان

  • مردم پای ثابت مناظره ها

    به گزارش خبرنگار ما پس از آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و همچنین برگزاری مناظرات تلویزیونی نامزده، مردم نیز پای ثابت مناظره‌های تلویزیونی کاندیداها هستند. پسندیدم(۰)نمی پسندم(۰)

  • انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی

    انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور ریسی انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی انتخابات ریاست جمهوری چهاردم ۸ تیرماه برگزار…

  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

    پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و اعلام عزامی عمومی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» 🔹 پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور…

  • إنا لله و إنا إلیه راجعون

    إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس‌جمهور به درجه رفیع شهادت نائل شد إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس جمهور کشورمون آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به همراه تیم همراهشون در حادثه ناگوار…