کد خبر: 3980

تاریخ انتشار: اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۸

شورای گراش در انتخابات مجلس چه می کند؟ تحلیلی از پندری

تحلیلی از  پندری منتشر شده است ، از اتفاقات پیش روی شورا شهر گراش و انتخابات مجلس :   ⭕ کلاف سردرگم شورا در آستانه گام اول انتخابات 🔸استعفاهای شورا از دو به سه نفر افزایش پیدا می‌کند؟ در حالی‌که دو عضو شورا در دو راهیِ ادامه‌ی حضور در شورا یا استعفا برای نامزدی مجلس […]

تحلیلی از  پندری منتشر شده است ، از اتفاقات پیش روی شورا شهر گراش و انتخابات مجلس :

 

⭕ کلاف سردرگم شورا در آستانه گام اول انتخابات

🔸استعفاهای شورا از دو به سه نفر افزایش پیدا می‌کند؟ در حالی‌که دو عضو شورا در دو راهیِ ادامه‌ی حضور در شورا یا استعفا برای نامزدی مجلس قرار دارند، عضو سوم شورا استعفایش را اعلام کرد تا کلاف شورا در آستانه‌ی گام اول انتخابات پیچیده‌تر شود.

🔹دکتر مرتضی فتحی دیروز، پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت، به پندری گفت «استعفایم را از شورا نوشته‌ام، اما هنوز پذیرفته نشده است. ما خانوادگی فشار خون و مشکلات قلبی داریم و از سه ماه پیش دچار مشکلات قلبی شده‌ام.»

🔹با این وجود، پیگیری‌ها نشان می‌دهد او چند هفته پیش و بعد از یک درگیری لفظی با یکی از اعضای شورا دیگر در جلسات شورا حاضر نشده است. دکتر فتحی عدم حضورش در جلسات را تایید می‌کند، اما می‌گوید «در این مدت جلسه‌ای هم با حضور اکثریت برگزار نشده است. در شورا نمی‌شود اختلاف سلیقه نداشت؛ فکر کنم سالی دو بار به هم تندی می‌کنیم و بعد تصمیم منطقی در میدان می‌گیریم.» اما بر هرحال مشخص است او فعلا قصدی برای پس گرفتن استعفایش ندارد.

🔸با فرض تداوم عدم حضور فتحی در جلسات شورا و پذیرش استعفای وی، کار برای دو عضو شورا که سودای نامزدی مجلس را دارند، سخت می‌شود.

🔸علی‌اصغر حسنی و مصطفی خورشیدی دو نفری هستند که قصد دارند با استعفا از شورا، خود را در عرصه‌ی جدیدی محک بزنند.

🔹محمد ناصری ـ بعد از استعفای حبیب‌اله مهرابی و انصراف عبدالرضا هرمزی از حضور در شورا ـ یک‌بار استعفایش را اعلام کرد اما مدتی بعد مشخص شد آن‌را پس گرفته است. حالا به نظر می‌رسد او هنوز برای حضور در شورا در صورت استعفای یکی از اعضا مردد است. ناصری در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار پندری با بیان این‌که «به این موضوع فکر نکرده‌ام» می‌گوید «همه چی بستگی به شرایط دارد.»

🔹اما حالا اگر محمد ناصری، تنها عضو علی‌البدل، هم به شورا بیاید، تنها یکی از این دو نفر می‌تواند از شورا استعفا دهد تا کار به انحلال نرسد. شورا با چهار نفر می‌تواند به کار خود ادامه دهد، اما حتی یک‌نفرکم‌تر، کار را به انحلال شورا می‌کشاند.

🔸تکلیف استعفای این دو عضو شورا بین ۱۰تا ۱۶ خرداد که زمان استعفای داوطلبان است، مشخص خواهد شد؛ یعنی تنها دو هفته‌ی دیگر. اولین گام انتخابات مجلس این‌بار با اقدام شورا گره خورده؛ گرهی که امیدواریم کور نباشد.

پسندیدم(۳)نمی پسندم(۵)
ارسال دیدگاه

اخرین اخبار ایران و جهان

  • مردم پای ثابت مناظره ها

    به گزارش خبرنگار ما پس از آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و همچنین برگزاری مناظرات تلویزیونی نامزده، مردم نیز پای ثابت مناظره‌های تلویزیونی کاندیداها هستند. پسندیدم(۰)نمی پسندم(۰)

  • انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی

    انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور ریسی انتخابات زودرس بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی در پی شهادت رییس جمهور رییسی انتخابات ریاست جمهوری چهاردم ۸ تیرماه برگزار…

  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

    پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و اعلام عزامی عمومی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» 🔹 پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور…

  • إنا لله و إنا إلیه راجعون

    إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس‌جمهور به درجه رفیع شهادت نائل شد إنا لله و إنا إلیه راجعون رئیس جمهور کشورمون آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به همراه تیم همراهشون در حادثه ناگوار…